header

Patiënten verhalen

Hartklachten

Quotes 

“Klachten van je hart houden terwijl alles volgens mijn cardioloog goed was, snapte daar niets van. Tot ik bij Cavari Clinics kwam; toen werd me duidelijk dat je ook pijn op de borst kunt hebben als de bloedvaatjes weer goed zijn. Ik heb mijn tijd bij Cavari als zeer prettig ervaren: er was volop tijd voor uitleg en begeleiding en elk team lid was altijd geïnformeerd. Het mooiste: ik heb geen klachten meer!”


“Kort na mijn hartoperatie had ik weer klachten. Controle wees uit dat er een omleiding dicht zat; dotteren kon niet meer, medicijnen hielpen niet. Op mijn 45e kwam ik thuis te zitten. Via mijn cardioloog kwam ik bij Cavari terecht. Meteen na de intake werd een van mijn medicijnen anders gedoseerd met succes: minder pijn op de borst. Uiteindelijk heb ik een lang revalidatie programma doorlopen met als resultaat: 30 kg gewichtsverlies, alleen nog maar bloedverdunners, geen klachten en fit. De begeleiding kon niet beter en ik beschouw me als wandelend reclame bord”.

“Oh wat was ik bang voor dit hartkloppingen. Ze kwamen altijd op het verkeerde moment, ze ontregelden me volledig. Wanneer moest ik de ambu bellen? Mijn angst en onzekerheid nam toe. Na 5 x bezoek SEH werd ik door mijn huisarts op Cavari gewezen. Ik kreeg Telezorg, zodat ik bij klachten een hartfimpje met de cardioloog kon delen. Door de combinatie cardioloog, psychiater en fysiotherapeut werd ik geweldig begeleid: ik heb nu nog zelden hartkloppingen, weet wat het is en heb mijn leven weer kunnen hervatten. Dank aan een voortreffelijk team”

“U hebt hartfalen zijn mijn cardioloog, ik stuur u naar de hartfalenpoli. Mooi, dacht ik en nu? Ik kreeg 6 medicijnen maar beter voelen ho maar. Via een second opinion kwam ik bij Cavari Clinics. Het begrip tijdgebrek bestaat daar blijkbaar niet. Via heldere uitleg en begeleiding leerde ik dat mijn hartfalen met een volstrekt normaal leven samen kan gaan en wat ik zelf kan doen om mijn situatie optimaal te houden. Kundige mensen, korte lijnen en menselijke communicatie, zo zou ik het team bij Cavari Clinics willen typeren"

“Als buitenlander snap ik dokters niet altijd en dit geeft geregeld communicatie problemen in de spreekkamer van de dokter of daarna. Ik kwam bij Cavari Clinics via mijn bedrijfsarts omdat ik inmiddels thuis zat na mijn bypass operatie; ik zat er helemaal doorheen en snapte niet dat ik nog klachten had. Bij aanmelding bij Cavari Clinics heb ik meteen mijn taalprobleem uitgelegd; bij alle bezoeken mocht mijn dochter meekomen. Ook werd in het behandeltraject een gesprek geregeld met een arts, die mijn taal sprak om er absoluut zeker van te zijn dat ik de uitleg van wat er aan de hand was goed begreep. Inmiddels werk ik weer en heb geen last meer van de borst. Dank team voor jullie oprechte interesse in mij (ja, mijn dochter heeft me geholpen bij deze tekst).

Boekje met patiëntenverhalen

Enige tijd geleden hebben wij een aantal patiënten die een Cavari-traject hebben gehad gevraagd om te beschrijven wat zij als 'anders' aan Cavari hebben ervaren.

Hun geanonimiseerde verhalen, hun kijk op de zaak en ons commentaar staan beschreven in het boekje 'Cavari Clinics: specialistisch teamwork geeft de doorslag.


U kunt het boekje bij Cavari aanvragen of hieronder downloaden.

Cavari Clinics. Specialistisch teamwork geeft de doorslag